DONCS EL 2011 COMENÇA MOLT BÉ! i "para muestra"..... el meu bloc!!


Fa una setmana us explicava que vaig poder donar personalment la carta al rei Melcior, i que entre les moltes joguines dels nens hi vaig poder encabir algun desig personal per a aquest nou any.... doncs alguns d’ells no s’han fet esperar. Poc a poc la salut va tornant als que m’envoltes, i això fa que no m’importi tant si la porta de l’habitació de la clínica fa soroll o no; el meu nebot, en Martí, ha arribat aquesta tarda i pel que m’han dit és molt guapo, no ho dubtava....ah, i si tot va bé, el meu nebot ve amb un llibre sota el braç. 

Fa gairebé un any se’m va fer la proposta de realitzar un llibre de gran format sobre Modernisme a Barcelona. El primer sentiment va ser de vertigen, però no vaig dubtar en cap moment d’acceptar el repte. Entre les primeres coses que havia de fer hi havia la de trobar un fotògraf de tanta qualitat que tingués imatges que omplissin sense cap mena  de complexes pàgines de 30 x 30 cm. Un el tenia molt a prop, i l’altre una mica més lluny, però un cop vist el resultat del treball realitzat entre els dos us haig de dir que estic molt contenta i orgullosa d’haver pogut comptar amb la seva experiència i bonhomia. El primer que em va dir que si a la meva estranya proposta va ser en Josep Maria Alegre. Les seves fotografies de Sitges sempre m’havien cridat l’atenció, però quan vaig veure imatges de les obres d’Antoni Gaudí em vaig quedar prendada. Li agraeixo moltíssim la seva implicació en el projecte i la seva confiança en la meva persona. Abans de  que li expliqués el projecte ell ja m’havia dit que acceptava la proposta. 

Una mica més lluny, a Mataró, i amb un caràcter mediterrani que res té de diferent al sitgetà, vaig trobar al Ramon Manent. Va ser una gran sort que ell, un dels fotògrafs catalans més importats del moment, s’enamorés del projecte igual que ens havia passat al Josep Maria i a mi. El seu arxiu fotogràfic és infinit, i els seus coneixements arquitectònics i artístics, inimaginables. En pocs dies, i si tot va com ara, us presentaré en aquest bloc el totxo de 600 pàgines que es traduirà a més de 12 idiomes i que es distribuirà per tot el món. En el meu cas un gran somni fet realitat. Més projectes.... el temps dirà, però de ganes no en falten.

Obsessiva... doncs si, aquesta postal és el regal de Rei, que es complementa a les belles fotografies de 1915 que em van regalar per l'aniversari fa un mes i que vaig publicar en aquest blog..... i hi ha gent que encara desprecia aquesta façana.     



Foto de Vicenç Morando
I les bones notícies no s’aturen, al igual que tampoc ho fan, per desgràcia, les obres que destrossen com si fos una plaga de termites els edificis del Cau Ferrat i el Maricel. Molts em diuen que estic posant massa esperança amb el nou govern, i que tampoc faran res per aturar aquest atemptat contra el patrimoni català. Potser és estratègia política, però ho dissimulen molt bé i a mi m’han convençut.. ara per ara no s’han desentès del tema, tot al contrari... i això dóna esperança i ganes de seguir lluitant per explicar a tothom el que s’està fent amb el nostre patrimoni... i com es diu la dita castellana “para muestra un botón”, però adaptant-la al nostre cas: “per a mostra un tros de ceràmica del Maricel”.....

Foto de Vincenç Morando
 Ah.... i pel que veig els sitgetans es comencen a despertar, tard? Com sempre, però com a mínim ja diuen alguna cosa sobre el desastre arquitectònic i urbanístic que s’està construint a l’avinguda Sofia cantonada carrer Sant Mus. El nou Hotel Avinguda Sofia ja comença a tancar murs.... i com tot ho que promociona el seu propietari, és gran i fora de lloc totalment... un com a botó de mostra aquest cop tenim la casa-Partenó del passeig Marítim.... com és que no se li va donar l’execució de la reforma del museus de la façana marítima... segur que d’idees en té moltes!





Comentaris

Clidice ha dit…
Em quedaré amb les bones i moltíssimes felicitats! :)
Luis Soravilla ha dit…
Moltes, moltes felicitats.

Per cert, què li passa al horrorós Partenó? Està en venda? O la fotografia és de quan s'estava construint? ... I l'hotel de l'avinguda Sofia... Uf... Si hi ha cases de molt bon veure, en aquell carrer. Qui permet aquesta destrossa?

Sobre el nou govern, millor no parlar-ne. Entre la crisi i la resta... Però és de mala educació parlar de política quan el que havia d'estar dient, des de la primera línia, és que mereixes el millor amb el nou llibre. Moltes felicitats.
Miquel ha dit…
felicitats ¡¡¡¡¡
Florenci Salesas ha dit…
Felicitats dobles, pel nebot i pel llibre. El nebot ja te'l regalo (queda molt malament això, pobret), però el llibre te'l compro. Quan el trobi ho tinc claríssim. Hauré de començar a fer guardiola, suposo...
Ja vaig veure la foto del Vicenç M. I ara aquest edifici... Avinguda Sofia de Sitges o carrer Tarragona de Barcelona?