BLOG, BLOC, BLOK, BLOCH, VLOKS. CRÒNICA DE LA VUITENA ATENEUESFERA





L’altre dia vaig dir que dedicaria una entrada única a la nova secció sobre blog/c/ks sitgetans iniciada a Radio Maricel sota la direcció d’en Joan Tutusaus. Primer de tot dir que ho trobo una gran idea, ja que aquest món dels blog/c/ks és interessantíssim i ple de sorpreses molt grates. Aquesta idea ja fa anys que la tinc clara, però ahir encara em vaig convèncer més desprès d’assistir a una de les reunions de l’Ateneuesfera.

Em perdonaran els de Ràdio Maricel que no parli només del seu programa, però crec que a ells també els interessarà conèixer l’existència d’aquest grup de bloguers que de tant en tant es reuneixen en un dels llocs més màgics de Barcelona, l’Ateneu del carrer Canuda.

Desprès de molts intents frustrats, fer fi ahir vaig poder formar part de l’Ateneuesfera, pq encara que ningú m’hagi acceptat directament dins d’aquest grup, des d’aquí amenaço als meus companys de que sempre que em sigui possible assistiré a les seves “teràpies de grup”. Si, si, ja heu llegit bé, són pures teràpies. Des de que ja fa gairebé tres anys vaig començar a escriure al meu blog/c/k m’he convertit és una addicta a aquest canal. Veig, escolto, parlo... de qualsevol cosa i enseguida penso en com plasmar-ho al meu blog/c/k. La gent que m’envolta no m’acaba d’entendre, i per tal de no posar les coses més difícils intento parlar poc d’aquet hobby. Parlo tan poc, fins al punt que crec que ningú de la meva família, exceptuant cunyada i alguna tia, em segueix....

Foto d'en Guillem Carbonell

Doncs bé, ahir per fi no em vaig sentir sola en el món d’internet!!!!!A les 5h de la tarda gairebé una quinzena de persones, tot homes menys jo i la Silvia, ens varem reunir en una de les sales de l’Ateneu per parlar lliurament i sense vergonya sobre el nostre vicis: escriure, informar, criticar, fotografiar...... van ser tres hores de conversa, però em van passar tan ràpid que si no hagués estat per les meves obligacions maternals m’hi hauria quedat hores i hores....

Primer de tot dir que estic molt agraïda a la invitació d’en Guillem Carbonell, centre de l’encontre, i al que l’hi haig d’agrair el quilet de més que aquest matí marcava la bàscula, ja que els bombons i les galetes que va portar van fer encara més amena aquesta reunió, on he conegut a gent nova i també he retrobat, amb pseudònim, a vells coneguts.

Faré un petit resum dels blog/c/ks que allà és van presentar, els quals he anat etiquetant amb el seu nom i amb l’apèndix d’Ateneuesfera a l’apartat d’aquí el costat de blog/c/ks que segueixo. Des del que col•lecciona “diccionaris pre-fabrians”, al lingüista que té 12 blog/c/ks on entre altres coses té un extens recull de frases fetes, dites populars..... També el guanyador dels darrers premis de blocs catalans (o en llegua catalan..., tot un exemple a seguir, o el que té un llarg apartat dedicat a “Hereu és imbècil”, això sí, sense ànim d’insultar sinó de reconduir la situació que actualment viu la ciutat; també hi havia un home dibuixat, un amant dels gats, radars, diaris, spaguetti i llibres, vells i nous., quotidianitats... i el grup quedava tancat per la presència de la Lola, un “alter ego” que com va anunciar la seva propietària, “ha de morir”, però desprès d’escoltar-la, segur que serà d’èxit........ Així doncs, tots aquests, i altres que en aquest moment no recordo, eren uns blog/c/ks d’un alt contingut intel•lectual, cultural i social.

Però el que més em va sobtar va ser la generositat dels membres de l’Ateneuesfera. Varem parlar de molts temes lligats amb el món dels blog/c/ks, tan tècnics com de contingut, converses que constantment desvariaven cap a altres que res tenien a veure amb el que allà ens reunia, però que eren de gran interès. Al preguntar-nos el per que escrivíem un blog/c/k, la majoria varem coincidir en el fet de que en un primer moment van sorgir per la voluntat de donar a conèixer a la resta de la gent els nostres descobriment, col•leccions, articles inèdits, bases de dades, imatges.... per a que així els interessats en el tema ho tinguessin més fàcil.

Va ser una tarda molt gratificant, ja que els gran coneixements informàtics i tècnics de gairebé tots els assistents, hem van fer adonar de la necessitat d’endinsar-me més en aquest tema, sabent que tot i les dificultats que això pot comportar a una inepta (informàticament parlant), sempre podré demanar consell i ajuda amb meus nous companys de red i d’Ateneuesfera.

Tornant al programa de Ràdio Maricel. Si ja trobava que la nova secció sobre blog/c/ks era molt encertada i actual, desprès de conèixer a un grup de blocaires experts, amb pàgines de gran interès general i local, encara me n’adono més de la necessitat de fer programes que permetin entrar en aquest món a altres lectors, tinguin o no blog/c/ks personals, ja que a la xarxa s’hi poden trobar notícies, opinion i articles molt més complerts que en paper.

Per cert, no m’he tornat ximple a l’hora d’escriure blog/c/k, sinó que la manera correcta d’escriure aquest nom terme, cada dia més utilitzat, va ser un dels temes dels que varem tractar a l’Ateneuesfera, i tot i la gran presència d’erudits en el món de la lingüística no en vaig treure aigua clara. Així doncs que per contentar-los a tots, avui, i només avui, ja que això és un pal, he decidit posar-lo de les tres maneres que allà van fer constar. A partir de la nova entrada, ho escriuré de la manera que més em vingui de gust en aquell moment!!!!

He vist que altres ja han escrit la seva crònica de la trobada. Aquí les podeu llegir i fer-vos una idea dels diversos punts de vista sobre una mateixa situació. Ah, les fotos que aquí publico les he robat dels blog/c/ks, per cert, una acció que va quedar clar que està mal vista en el món blocaire, però com que era la meva primera vegada no vaig portar càmara, i ara em veig amb la necessitat de trancar una de les normes... em perdoneu, no?

Comentaris

vpamies ha dit…
Beli,

Em sembla que a tots ens va passar la tarda volant i el sextet de nus convidats que hi vam anar ahir (gairebé érem majoria fins que van arribar els spaghettis!), molt possiblement repetirem l'experiència.

Mira, el Guillem sempre demana temes per a futures ateneuesferes... i penso que ahir només hi hagués dues dones de 15 persones, pot obrir un debat interessant.

I si les dones blogaires tenen tantes coses a dir com tu i la Lola (ai!, la Sílvia, perdó!) hem de fer mans i mànigues perquè tinguin presència en tertúlies com la d'ahir.

Va ser un plaer conèixer-te. I et dec un cafè! :-)
Puigmalet ha dit…
Com els helicòpters que sentíem, només vam sobrevolar per sobre del tema bloc/g/k. Per discutir-lo a fons caldrien un parell d'Ateneuesferes senceres.

Un plaer haver petat la xerrada plegats!
Biblioaprenent ha dit…
i els VLOKS?.

Biblioaprenent
mai9 ha dit…
Perdoneu, però crec que és el lloc adequat per fer una critica(rt) constructiva(rt):

vam parlar de les atribucions, i aquí enlloc es diu que la foto és meva! Oh Déu Meu! Fets No Paraules! xD

també voldria enriquir la conversa i proposar "bloch" com a paraula normativa. Llegiu-ne els motius aquí.
Galderich ha dit…
Beli,
Fantàstica crònica de la tertúlia. El Xavier i jo vam fer l'impossible per menjar-nos tots els bombons i pastes de te que va portar el Guillem perquè no tinguessis aquest quilet de més però veig que no vam estar a temps...
Va estar molt bé i des d'aquí animem a les dones a venir-hi perquè si es fes una estadística em sembla que sortirieu majoria en el món blocaire.
Criticartt ha dit…
Perdona mai9 però és que encara no he acabat de posar tots els links del bloch, ja que el Guillem m'ha enviat un missatge per saber la meva opinió de la reunió i m'ha fet gràcia contestar-li amb la crònica de la reunió.
Ara posaré la teva direcció, canviaré el nom del teu blogh, i ampliaré amb les imatges que m'ha passat el Guillem....
Per desgràcia o per falta de temps, les paraules arriben abans que els fets.... un cop més perdona l'oblid momentani.
Puigmalet ha dit…
Bloc, blog, blok, bloch, blogh... : l'ambient de la trobada és tan acollidor que aquí el nom realment no fa la cosa.

Salut i peles!
mai9 ha dit…
ups disculpa, no sabia que era una obra inacabada. Ara m'ho hauré de tornar a llegir ;P
Criticartt ha dit…
ei mai9, que no passa res... com veus he afegit la teva proposta i la del Biblioaprenent.... i si seguiu així, hauré de canviar el títol de la crònica....
Guillem Carbonell ha dit…
Ostres quina moguda a cada crònica de l'Ateneuesfera, eh??? Ara que en Puigmalet deia això dels helicòpters m'he adonat que no n'he posat res al meu post! Ells vinga a xerrar i xerrar i els helicòpters sobrevolant l'Ateneu per la mani "Llibertat Amadeu" i jo, és clar, amb la càmera a punt però no podia agafar, i marxar !!! ;D Guillem
Felicitats per la trobada! ;D Ha d'estar molt bé poder parlar amb passió del bloc/g d'un mateix i que la resta t'entenguin perfectament... A mi també em passa que en vaig parlant al personal i de vegades les cares són tipus: ¬¬' ;P

Pel que sentir-se recolçat quan expliques el perquè ens passem hores fent això ha de ser gratificant... ;D

Només un detall: Això de que no es poden agafar fotos sí que no hi estic gens d'acord... De la mateixa manera que els articles si indiques la font d'on has tret la informació, diriem que segueixes els drets fonamentals de la xarxa... La propera reunió podrieu parlar sobre iniciatives per compartir/llicenciar a la xarxa com la Creative Commons. http://creativecommons.org/
Miquel Saumell ha dit…
Beli,
Em va agradar conèixer-te i estic encantat que t'agradés. El mèrit principal és, però, del nostre amic Guillem. I respecte a això que dius "...des d'aquí amenaço als meus companys de que sempre que em sigui possible assistiré a les seves "teràpies de grup...", espero que compleixis les teves amenaces i que ens tornarem a veure en les properes trobades.
Ei Beli… quina pasada això d’aquestes reunions, espero que hi segueixis participant i explicar de que parleu, que es curiós!

Comentar-te que fins que no he llegit el motiu pel que ficaves "bloc/g/k" pensava que era un problema de lectura del meu navegador, fins a tal punt que ho he actualitat la teva pagina uns cinc cops! jejejeje

Salut!
Florenci Salesas ha dit…
Tant de temps desconnectat i, és clar, passen aquestes coses.

Tot això dels blogs/cs/ks (a mi m'emprenya molt aquesta polèmica artificial i que hi hagi qui s'ho pren tan a la tremenda) trobo que està mlt bé. Però si a més es concreta en trobades de carn i ossos on es comprteixen experiències i s'afinen els trets, aleshores encara millor.