2 de set. 2009

SITGES VILA CÍVICA. UNA ALTRA ASSIGNATURA PENDENT


Primer demanar-vos disculpes per l’excés de dies que la imatge dels nudistes per la platja Sant Sebastià ha estat penjat a la primera pàgina del meu blog, veritablement és molt desagradable. Així doncs avui us penjo una imatge idíl·lica del nostre poble......

Un dia més, i desprès de fer les compres diàries, he baixat el carrer Sant Pau per anar fins al passeig de la Ribera, on teòricament, els meus fills poden gaudir d’aquest nou espai sense contes i exempt de perills. La tranquil·litat s’ha acabat massa aviat.


Mentre jo circulava amb un cotxet de nen petit (amb nen inclòs), el meu fill gran anava amb bicicleta, i la nena caminava lliurament al meu costat, un cotxe ha pujat el carrer contra direcció ( o no, pq ara jo no entenc de direccions), i a una velocitat no gaire prudent. Tot i que primer he pensat que pararia a l’inici del trajecte, el cotxe ha seguit el seu camí fins a més de la meitat del carrer, i no ha minorat la seva velocitat ni al passar per davant nostre, fins al punt que el meu petit ciclista, i per les presses de pujar dalt de la vorera, ha estat a un “plis” de caure sota les rodes del veloç veí.


Just en aquell moment davant meu hi havia una agent cívic/a, o això portava escrit a la part posterior de la seva samarreta, que vestida amb l’uniforme “oficial”, i gorra a conjunt, passejava tranquil·lament amb una noia i els fills d’aquesta. Potser es trobava en el seu moment de descans, o anava vestida d’uniforme per “amor a la feina”, però davant d’aquest acte incívic clar i evident, un treballador eficient hauria deixat el que feia per denunciar la situació. Casualment, en el Diari de Vilanova d’aquesta setmana surt publicat un article on s’expliquen totes les excel·lències i virtuts d’aquest nou tàndem sitgetà que el conformen els agents cívics i la policia local.


He estat a punt de dir-li alguna cosa, però la he vist tan relaxada amb el nen als braços que m’ha sabut greu trencar-li el moment.

Mentre seguia pensant amb el cotxe kamikaze i amb la no actuació de l’agent cívic/a, davant meu m’he trobat amb la presència de l’altre part del tàndem: una parella de policies locals, amb carpeta sota el braç, que passejaven relaxadament una mica més enllà del Chiringuito. Durant els més de 5 minuts que he anat darrera seu m’he creuat amb diverses persones que anaven pel passeig sense samarreta, un altre fet poc cívic que en cap moment ha estat denunciat pels policies, tot al contrari, ja que aquests han girat, dissimuladament, els caps en direcció a la platja.

Al·lucino, però segueixo el meu camí, i em sorprèn veure una noia asiàtica, que amb una bossa de plàstic a la mà, s’amaga darrera del cartell del Pique-Nique, l’annex del bar Pic.Nic. Enseguida he vist que el que feia era intentar no ser vista pels agents de l’ordre i el civisme, aquells mateixos que un minut abans havien dissimulat d’una forma tan evident com l’amagatall triat per la noia fugitiva.... Per cert, a falta de notícies sobre Sitges, a la secció de vídeos de la televisió digital de La Vanguardia, hi ha un documental sobre els massatgistes legals que treballen a les platges del nostre poble, aquells que no cal que s’amaguin de la policia.


Haig de confessar que jo també estic totalment en contra dels massatges que realitzen aquestes persones asiàtiques, una pràctica del tot il·legal, antihigiènica, a la vegada que molt pesada per als que estan tranquil·lament gaudint d’un dia de platja. A la feina de vigilar tres nens i els seus amics, has d'afegir les quaranta vegades que dius ” no gràcies”, a les quaranta persones que t’ofereixen una cosa o altra: massatges, trenes, vestits, ulleres de sol, bolsos, cocos......


Per fi arribo a casa amb tots els nens sans i estalvis.... i agafo el diari amb la juguesca personal de que segur que el nom de Sitges surt en algun recó de les seves pàgines.... no hi trobo cap referència directa, però em sobta el resultat de l’enquesta diària que fa aquest diari en la seva secció El Contador. A la pregunta de ¿Son eficaces las ordenanazas de civismo de los ayuntamientos?, el 96% dels votants diu que NO, el 3% que si, i l’1% no ho sap. Van opinar 2.449 persones.


Jo no hi he participat, però desprès de l’experiència d’avui us podeu imaginar cap a quina banda m’hauria decantat.

4 comentaris:

Xavi ha dit...

Hola Beli,
Veig a la teva foto, que el servei de jardineria de Sitges no funciona doncs ja fa anys que hi ha palmeres mortes al Passeig i encara no sols no les han replantat, si no que ni tan sols s'han dignat a treure les mortes. Això és un altre exemple de "Sitges Vila Civica Assignatura Pendent"
Cordialment.

Vinyet Panyella ha dit...

Doncs si haguessis sentit el nostre Alcalde aquest vespre al Consell de la Vila, això dels agents cívics amb policia local és el gran encert de l'estiu.
Dit això, començo a pensar en l'ús i abús de la paraula "civisme" i tots els seus derivats per part del nostre Ajuntament. Acabarem trobant aquesta nomenclatura fins les sopes...

Criticartt ha dit...

Tens tota la raó Xavi, a Sitges hi ha moltes assignatures pendents que crec que encara estan lluny de trobar la seva solució. Això d'arrencar arbres per posar-ne de vius deu ser molt difícl, o potser tenen por que algú els consideri una obra d'art i que posi una demanda per retirar-lo, com crec que ha passat amb la suposada escultura "L'arbre Mondvagan" que durant uns dies va estar agonitzant a la Fragata.

Holaa Vinyet!!!! tot el dia de reunions, no pares!! però ja veig que alguns dels teus actes no són tan interessants ni frugtífers.... si, jo tb he llegit declaracions de l'alcalde de Sitges parlant d'aquest gran binomi, però nomès deuen funcionar quan ell passeja pel poble, que no deuen ser moltes vegades....

Gràcies als dos pels vostres comentaris

Anònim ha dit...

L'ordenança de civisme de Sitges és il•legal perquè atempta contra la llibertat d'imatge de les persones.

Publica un comentari a l'entrada