9 de jul. 2009

UNA EXCEPCIÓ QUE SI SEGUEIX AIXÍ JA NO SERÀ TAN EXCEPCIONAL.


Gràcies Florenci per els teus magnífics comentaris, ja saps que m’encanten. Un cop més m’he pres la llicència de copiar el teu comentari en una entrada, pq quan el llegia he rigut tant que crec que val la pena que els meus lectors puguin tenir la oportunitat de gaudir com ho he fet jo i els de casa.

Per cert i per sort, no tot el que fa l’ajuntament no ho fa tot malament, però ara per ara no em surt res per defensar aquesta idea, i menys desprès de l’assassinat (però aquest tema el deixo per un apart especial, pq es mereix una intensa i clara reflexió). Però quan vaig començar el meu bloc em feia gràcia la continuïtat d’aquest, i per això vaig triar el nom de CRITICART, si no hauria optat per LLOART, però en dos dies hauria tancat la paradeta....

Quan parlo del Fin del mundo, en cap moment em refereixo a les persones que hi viuen, i menys quan només els meus avis viuen dins d’aquest espai delimitat. La Natalia, els pares, la majoria dels meus familiars, amics.... viuen “extra murs” i tots estem (alguns moooooollllltttttttttttt més que altres, eh!! Natalia), molt integrats a Sitges, tan culturalment com política, esportiva i socialment.

Tu mateix has fet una llarga llista de les coses que no funciones, i no hauries acabat mai…..imagina els avis que viuen al centre del poble la odissea que han de fer per arribar al CAP o al contrari, els avis del Poble Sec per anar a comprar al mercat nou...... però es gasten milionades en coses inútils i no arreglen uns ascensors que mai han funcionat bé.

Al·lucinants que amb tot el que paguem, els veïns de Sant Sebastià hagin de pagar per poder-se rentar els peus i no convertir casa seva en una segona platja.... tot és increïble. Si que fa por deixar fer més obres a aquest ajuntament... jo no entenc com ells mateixos es poden els primers de la llista per dirigir noves remodelacions.... que no n’han tingut prou amb la desfeta que han fet? O és que s’han jugat que en dos anys més poden girar totalment el nostre poble? Per cert, he fer “espiritisme” per comunicar-me amb Deering i ell no vol col·laborar en el pagament de les noves obres... diu que ara li toca a Facundo Bacardí.... i quan he parlat amb aquest m’ha dit que ok, però que a la Punta hi vol col.locar la seu de la seva esplendorosa Acadèmia Bacardí.... i que el Mojito es converteixi en la beguda dels sitgetans, deixant la Malvasia per als Vilanovins.


COMENTARI DE FLORENCI SALESAS. EL FIN DEL MUNDO. SITGES EXTRA MURS

Jo no crec que tot el que fa l'ajuntament estigui malament, però és evident que hi ha moltes coses que podrien millorar i altres que són, directament, un atemptat.

Sempre m'he admirat de com les arrels dels pins del barri del "Fin del Mundo" que dèieu vosaltres hagin arrelat molt més que algunes persones que fa cinquanta anys que viuen a la vila, per exemple (per contra, cal dir que n'hi ha que s'hi han deixat caure fa només quatre dies i hi estan més integrats que segons quins sitgetans de soca-rel... però això és un altre tema, evidentment).

Si comencem a parlar de les coses que no funcionen mai, no acabaríem ídem: els ascensors que hi ha al pont de l'estació, perpètuament espatllats/arreglats, amb tot de jubilats esbufegant escales amunt, escales avall, per anar a visitar els seus parents a l'hospital, és tot un clàssic.

Així com enfrontar-se a la renovació del clavegueram i altres conduccions ha estat un esforç que jo aplaudeixo, no ho ha esta, per mi, la radicalitat dels canvis estètics que s'han fet -i encara es pensen fer- a una pila de llocs emblemàtics de la vila. Encara no havíem paït la destrossa estètica de l'artèria principal del poble quan la Platja Sant Sebastià ens fa viatjar, en un moment, a un lloc diferent que no sé si té massa a veure amb Sitges. Com que el canvi ha estat tan brutal, encara no sé si m'agrada o no (hi ha coses que sí, altres que no tant) i crec que tenen raó els que argumenten que sempre s'han anat fent canvis de tot tipus i que quan parlem de com eren les coses abans cal especificar de quin "abans" concret parlem. Ja et dic, no vull ser sempre un torracollons, que no està content amb res, però jo un canvi tan brutal l'hauria acceptat, com a màxim, en el cas que la vila hagués patit un bombardeig com el de Dresden o l'erupció d'un equivalent al Krakatoa enmig del Cap de la Vila. I ara ve el Passeig (tremolo) i encara el soterrament de les vies.

Això ja mereix un paragrafot apart: per què ho volen fer això? Per què?? No costarà una bestialitat de milions? L’ajuntament els té? No crec. Aleshores, a les faldilles de quina mamà caldrà anar a demanar-los? A la pobra Generalitat? Al govern espanyol, directament? A algun hipotètic Charles Deering de nova generació que, enamorat de Sitges i odiador a mort del pobre tren, estaria disposat a esquitxar la pasta? És evident que cal més bona comunicació entre les dues parts del poble. Però, no hi ha maneres moltíssim més econòmiques de fer-ho? (passarel·les ben fetes, etc.) Si el que es pretén es devastar l’edifici centenari de l’estació (no serà gran cosa, a part de ser l’obra clònica que RENFE va fer al seu temps a tota la línia, però jo li tinc “carinyo”, ves: són massa anys d’agafar el tren i trobar-m’hi com a casa en veure la simpàtica baluerna) i dilapidar uns diners que no es tenen i endeutar el poble, ho trobo, directament, suïcida.

Ja posats a fer canvis, podrien enderrocar la Punta i encarregar-li un disseny més “mediterrani i alhora conciliador amb els temps que corren” al senyor Bofill. Es podria aprofitar per a fer un temple “multi-cultural”, respectuós amb tots els cultes i religions i fins i tot amb horaris d’oficis per a ateus i agnòstics, amb espais separats per a tothom per evitar batalles santes que farien mal efecte a la obertura de ment i esperit dialogant tan arrelats a l’esperit del nostre poble. Jo, respectuós amb els creients, però que jo, personalment, ho sento, no ho sóc, no crec que m’hi acostés mai a menys d’un kilòmetre a la rodona, perquè si hi ha una cosa que em carregui més que les inútils discussions entre agnòstics i ateus és que em destrossin el paisatge de la meva infància, que m’esborrin els quatre residus de la meva cultura, als quals m’hi aferro com puc, com un pop al que li haguessin arrencat totes les ventoses de les potes, i que a sobre se me’n riguin dels morts.

Si, escombraries al Cap de la Vila, però també molta més desorganització i política de fets consumats. No sé si els “dàtils de mar” ho farien millor. No ho sé, com a mínim seria un tipus de decadència una mica més original...

1 comentari:

Florenci Salesas ha dit...

Mare de Déu, i què haig de fer ara jo? Quan li he comentat a la meva senyora que m'havies excepcionalitzat, i ja tremolava jo perquè no que em comencés a preguntar si teníem algun tipus d'affaire o què, i m'ha sortit amb què... per què no et demano roialties!!! Això no és seriós! on són aquelles senyores geloses i exacerbadament romàntiques? només fa dos anys i mig que és a Catalunya i ja entén perfectament que la pela és la pela...

*sospir, amb mirada implorant al cel*

Ep, un detall -què em fa pensar en com és de fàcil que les coses es malentengui només que no les hagis escrit perfectes- quan em referia que hi ha sitgetans de soca-rel menys arrelats que alguns nou-vinguts no em referia als veïns de cap zona de Sitges, ni el Terramar, ni la Bòvila, ni les Cases Noves, ni res de res, vàlgam Déu! Ho comentava com una cosa general -que no generalitzable- a algunes persones concretes que conec de domiciliació altament imprevisible. No sols no tinc cap dades per fer aquest tipus d'afirmacions sobre un barri o sector de població, és que ni tan sols he tingut temps ni ganes d'edificar un prejudici consistent sobre el tema.

I sí, ara no és que els vulgui fer la pilota, però jo crec que alguna cosa sí que ha fet bé l'ajuntament.

Última cosa: jo ja he fet la meva reflexió i el meu treball de camp (tinc unes quantes fotos encara a la recambra, que ja les penjaré). L'hauré de corregir i treure algun insult innecessari (m'he deixat emportar massa per la febre de la tecla). Avui m'acaben d'avisar que millor no l'hagués fet, que no volen fotos. Doncs mira, no haver fet aquelles pintades i allí es queda.

Moltes gràcies Criticartt!

Publica un comentari a l'entrada