21 de jul. 2008

ELS DETALLS SÓN MOLT IMPORTANTS











Sempre baixo pel carrer Sant Pau, però l’altre dia, i davant de la gran quantitat de camions que passaven per aquest carrer, vaig decidir variar la meva ruta i agafar el seu paral·lel. Va ser així com em vaig trobar amb la reforma que s’està fent al número 22 del carrer de Sant Pere. He de dir que en un primer moment em vaig disgustar davant dels dos peces de ciment que decoren les finestres de la planta baixa, però poc a poc vaig anar reflexionant i també hi he trobat la part positiva, ja que gràcies a la feina de l’arquitecte que firma el projecte, l’Oriol Pascual, una persona molt implicada en la conservació del patrimoni arquitectònic i urbà de Sitges, tot indica que aquest edifici tornarà al tenir l’aspecte de quan va ser construït cap a 1860, data que podem apreciar en la dovella que presideix la porta principal.

Es tracta d’un immoble de planta baixa i dos pisos que per reformes posteriors va perdre la simetria de la seva façana. La porta principal havia sigut convertida en finestra, i una de les finestres laterals s’havia ampliat i dividit en dues portes, una d’accés a l’edifici, i una altra per al local comercial.

Entre els aspectes que més destaquen quan mirem la façana d’aquesta casa hi ha les diverses peces de pedra artificial que decoren parts puntuals amb representacions florals i que va ser aplicades en una reforma realitzada cap a l’any 1900, en ple Modernisme.

Quan es va produir la primera destrossa arquitectònica, la peça que decorava la finestra esquerra va desaparèixer. Amb la voluntat actual de recupera-la, sembla ser que es va realitzar un motlle sobre l’existent que per alguna raó va trencar la peça original, fet que ha suposat la pèrdua de la peça de pedra artificial, i la substitució d’aquest per una de nova.

Així doncs, un cop més la falta de valorar els detalls, per insignificants que aquests puguin semblar, ha ocasionat una altra pèrdua irreparable de part del patrimoni del nostre poble. Crec que tot i la bona voluntat d’alguns, s’ha de denunciar fets que fan que poc a poc, i per culpa de la degradació que estan patint alguns edificis, Sitges es converteixi en una mala còpia del que va ser i del que podria arribar a ser.

1 comentari:

Medit ha dit...

Hola Beli,
perdó per l'"off-topic" un altre cop, però en un altre blog discutiem sobre qui va portar el Crobu a Barcelona... jo a tot arreu he llegit -inclós el teu blog- que va ser en Sert a través del crític R. Benet... però em diuen que potser va ser un dels germans Puig i Gairalt?

per si t'hi interessa discutir el tema:
http://jaumepratarquitecte.blogspot.com/2008/07/coronen-les-torres-de-toyo-ito-la-plaa.html

Publica un comentari a l'entrada