16 de juny 2008

UN CARTELL TRENCADOR......


Si ahir em queia “l’ànima als peus”, avui no puc més que “posar el crit al cel”. Des de fa uns mesos veia com una de les cases de Can Ferratges i Tarrida de l’Avinguda Sofia de Sitges, construïda per Josep Maria Martino cap a finals dels anys trenta era restaurada. Quina va ser la meva sorpresa quan ahir em vaig topar amb un gran cartell que ens anuncia la presencia d’un estudi de decoració i paisatgisme, NUNUE. La veritat és que el disseny del cartell, juntament amb la ubicació triada per a la seva millor visualització, em fa posar en dubte la capacitat professional d’aquesta empresa. Ja em direu com un professional del paisatgisme no li fa mal als ulls veure les grans lletres que es retallen sobre un rètol blau (això sí, un blau de Sitges), com trenquen amb l’harmonia d’un edifici noucentista. Tampoc puc comprendre com l’Ajuntament de Sitges permet la col·locació d’aquest tipus d’elements que trenquen amb la unitat del nostre paisatge. Espero que dins de pocs dies puguem tornar a veure restablerta la bellesa de l’edifici.

Seguint amb el Patrimoni del nostre poble. Passejant per Sitges, d’una setmana a l’altra, cada vegada hi ha més novetats. Edificis que desapareixen, com el del carrer Parellades, paret per paret amb el Patronat, o el que es trobava a la Plaça Industria amb el Carrer 1 de Maig. Evidentment no es tracta de grans obres arquitectòniques, i la seva demolició no afecta el nostre patrimoni, però ara hem de lluitar per a que no s’erigeixin nous edificis que res tinguin a veure amb el nostre conjunt estètic. Això ho dic per l’ensurt que vaig tenir al veure el bloc que s’ha construït al carrer Joan Tarrida número 12, on antigament hi havia el Xic Golf. L’estil triat per a aquest edifici dista totalment de les cases que l’envolten, i trenca, un cop més, amb la uniformitat de l’urbanisme sitgetà. Però clar, si en el mateix carrer hi trobem un edifici blau “pitufo”, un altre rosa....., que voleu que hi fem? Potser seria bo que la frase popular “com més serem més riurem” l’apliquéssim de manera diferent: “com més lletjos siguin els nostres edificis més farem riure”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada