31 de març 2008

Casa de la Senyora Josefa Casacuberta, projectada per Adolf Florensa l'any 1945

Avui tinc que fer una rectificació en aquest post. Gràcies a en Jon, un lector del bloc, els meus ulls s'han obert a la realitat. Les fotografies que publico a continuació pertanyen al xalet Villa Capri, edifici que l'any 1945 va construïr a Sitges l'arquitecte Adolf Florensa per encàrrec de la senyora Josefa Casacuberta. El xalet, actualment en rehabilitació, esta situat al Passeig Marítim i destaca per la seva magnificència i per la utilització d'un estil clàssic que s'allunya de la tendència racionalista i de vanguarda que dominava el panorama arquitectònic europeu, i que a Sitges va tenir com a principal representant a Coderch.
Actualment aquest edifici té afegit un front que m'ha fet trontollar el cap fins avui. En les fotografies que il.lustren aquest text, no hi apareix aquest element decoratiu. M'imagino que aquest va ser incorporat posteriorment amb la voluntat de donar importància a la façana que dona al Passeig Marítim, una solució que s'allunya de la tendència que va dominar el disseny de xalets a Sitges, on es posava l'entrada principal de la casa en una façana lateral, per així permetre gaudir des del saló principal de les magnífiques vistes del mar, mitjançant terrasses i glorietes.




Posted by Picasa

2 comentaris:

Jon ha dit...

Hola!
Que potser aquesta és la casa del Pg. Marítim amb la Av. Salvador Casacuberta?
Merci,
Jon

beli ha dit...

Hola Jon, moltíssimes gràcies, ja que el teu missatge m'ha fet obrir els ulls. Tens tota la raó, aquesta casa és la Villa Capri, que actualment es troba en rehabilitació. Mira que he arribat a donar-hi voltes, però avui, arran del teu missatge he anat a veure la casa i evidentment és la mateixa, només que posteriorment es va afegir aquest frontà que és l'element constructiu que no em quadrava. Espero que m'enviis moltes més preguntes-aclaridores com aquestes.
Beli

Publica un comentari a l'entrada