21 des. 2011

"LA PUNTA DE L'ICEBERG?", EL NOU "CULEBROT" SITGES ENGANXA!!!!


I com a bon “culebrot” català, avui El País publica un segon capítol (aquí el primer) del que sospito només és el principi d’una llarga sèrie plena de d’intrigues, odis, plors, crits, llàgrimes, revenges..... Com ja va passar fa uns anys amb l’ exitosa sèrie televisiva “Sitges”, el nom del nostre estimat poble està en boca de tots. El periodista Maiol Roger s’ha convertit en el guionista d’una història escrita des de fa anys, i que està formada per un elenc de “presumptes” malvats  protagonistes sempre acompanyats dels “presumptes” bons i justos antagonistes! 

El títol del capítol d’avui és “Proinosa visó el proyecto de Sitges Reference dos meses antes de salir a concurso”. Maaaaallllllllll................. i quin serà el de demà? 

Amb la publicació d’aquestes notícies preocupants, indignants però més que esperades per alguns (com el Rei feia temps que esperava que es destapés el cas Urdangarin),  es confirmen les meves sospites de que malauradament el nom de Sitges es veuria esquitxat pel cas Pretoria, ni que únicament fos per la seva relació amb un dels principals en el cas de corrupció urbanística com era Proinosa. Però també haig de dir que aquesta notícia em dóna resposta a alguns dels meus dubtes, com quina va ser la manera de decidir els arquitectes encarregats de realitzar el projecte, i si es va fer o no concurs públic per adjudicar les obres!!!! 

Quan a finals de maig de 2010 vaig publicar l’article a aquest bloc, no se si per prudència o per mandra, no vaig penjar un altre escrit en el que posava sobre la taula altres dels meus “dubtes existencials”. Entre aquests em preguntava si algú em podia donar garanties sobre la manera com l’any 2008 GISA, societat de la Generalitat de Catalunya, havia adjudicat les obres de Rehabilitació de l’Institut Ramon Benaprés de Sitges a l’empresa TAU ICESA Ingeniería y Construcciones, així com a l’arquitecta encarregada de realitzar el projecte. 

Institut Ramon Benaprés
En una notícia apareguda al diari econòmic Expansión el 19 de maig de 2008, “Las constructoras medianas tambien diversifican”, hi havia un punt que em va grinyolar: “TAU ICESA se ha asociado con Proinosa en los últimos años para proyectos de construcción y explotación especializados, como Sitges Reference, Visoren, Vitalia, Duet y Parmer”. 

Escola Bressol La Moixiganga
Però hem d’anar més al fons de la qüestió, i amb l’objectiu de quedar lliure de qualsevol dubte, estaria bé deixar clar la legalitat d’altres adjudicacions com les obres de remodelació i adequació de l’estació de tren de Sitges, treballs realitzats també per l’empresa Tau Ingeniería i Servicios Especiales S.A  per 2.060.903,21 €. I uns quants anys abans l’Escola Bressol la Moixiganga, aquella espècie de barracons de formigó que ha comptat amb un pressupost de 1.281.500,70 euros, i ha estat gestionada per l’empresa municipal Sitges Model XXI, S.A. i adjudicada a la Constructora d’Aro, S.A. Entre les moltes polèmiques que ha viscut aquest edifici hi ha el gran cost d’aquesta obra, fins al punt de doblar el pressupost final respecte el marcat per les bases del concurs públic d’adjudicació, i l’aprovat ple Municipal l’any 2005 que era de 602.902,50 euros. També fou destacable el fet de que durant el mes de setembre de 2007, la llar d’infants va rebre als nens va ser sense la llicència d’activitats aprovada, un document que tramita el propi Ajuntament.

I ho deixo aquí, pq la imaginació pot ser traïdora, però com podeu veure, el serial sobre Sitges pot ser molt i molt llarg, i axiò potser només és "La Punta de l'iceberg". 

1 comentari:

  1. Algu que llegeixi aixó em podria dir si desde un punt de vista jurídic es podria demanar responsabilitat al anterior ajuntament?O bé quan marxen tot queda anul·lat? És que em sembla impossible que surtin tantes coses horroroses....Si tot aixó es cert, els responsables dels fets hauríen de tenir conseqüencies... passarà quelcom amb les obres del Cau-Maricel?, amb les despeses de tan altes quantitats? amb els concursos a dit perjudicant tants altres?, Deixant fer construccions que no es poden fer de la manera que s'acaben?.....Certament em fa tot tant fàstic... I no tinc esperança que els estan ara a l' ajuntament tinguin prou nassos per fer res.

    ResponElimina