3 jul. 2011

CADERNERES, GÀBIES I FISCALS


 Entre els records que tinc presents de la meva infantesa hi ha la dels diversos animals que, d’una manera o altra i durant més o menys temps, van passar pels meus primer anys de vida. Amb els cosins compartíem gats (encara en recordo un que durant anys portava una ratlla de pintura blava a l’esquena,  original i duradora marca distintiva que “algú” havia pintat per reconèixer el seu petit animaló), conills d’índia, perdius, colomins...., ah! i durant un temps per allà corria un mico que m’estirava dels cabells.  Ara sempre que algú li posa Lucas a un nen em ric per sota el nas!. 

Tot i que sempre vaig suplicar que em compressin un gos, aquest mai va arribar. Ara, trenta anys més tard i mare de tres nens bojos per tenir un gos, un gat, un conill, un grill o una mosca, entenc el perquè els pares sempre es van negar a sucumbir a les meves súpliques diàries. Però el que sí que vaig aconseguir, gràcies a la paciència de l’avi Ramon, va ser tenir durant anys una cadernera!!! Com m’agradava jugar amb ella... m’hi passava hores repetint-li el meu nom, com si la pobreta fos un lloro, amb la intenció de que digués el meu nom. Estic convençuda que el va acabar dient i de manera molt clara!!


Quan fa uns dies es va aprovar la llei òmnibus, amb la que es desprotegia una sèrie d’ocells que fins a dia d’avui es trobaven protegit, entre ells les caderneres, vaig prometre als nens que aquest estiu en compraríem una. Però ahir mentre llegia l'Avui  els nostres plans es van trencar de cop. Entre les pàgines del diari em vaig topar amb una notícia que em va cridar l’atenció: “La fiscalia investiga la venda d’ocells protegits”. Entre les conclusions que vaig treure de la lectura d’aquesta notícia, que també té el seu espai a La Vanguardia, n’hi ha tres de principals. Una, que els meus fills aquest estiu tampoc tindran cadernera, ja que els preus de venda que allà es citen són impossibles, entre els 2.000 i els 3.000 euros cada exemplar;  la segona és que ara per ara no vull caure en mans del fiscal de  Medi Ambient i Urbanisme, Antoni Pelegrín, el qual ha decidit  obrir diligències informatives per esbrinar si al venda d’ocells que s'està duent a terme en algunes ciutats de l'extraradi de Barcelona s’ajusta a la protecció que tenen aquestes aus cantaires.  


I la tercera conclusió potser seria millor anomenar-la idea lluminosa. Davant del gran interès que ha demostrat el fiscal Pelegrín, el mateix que a finals de 2010 va decidir arxivar la denuncia presentada per la Plataforma SOS Sitges durant el mes de juny, en la que es demanava que investigués si hi havia delicte contra el patrimoni arquitectònic en les obres dels museus de la façana marítima de Sitges, potser el proper pas de la Plataforma serà el d’enviar-li una denúncia on s’exposi el perill  imminent en que es troben milers d’orenetes i de gavines (i fins i tot alguna cadernera o canari), ja que si es posa l’estructura de vidre que es té prevista per a la façana de mar dels museus, molts d’aquests ocells moriran esclafats contra aquesta gran superfície transparent... una trampa mortal per a unes aus que durant segles han volat tranquil·lament per entre mig de les cases sitgetanes. Potser així li interessa més el tema!

Doncs res, que aquest estiu s'hauràn de conformar amb un periquito! 

Pd. Ah, i per cert, que aquest és el post 299, el que significa que el proper article que escrigui servirà per canviar de centena!!! Em fa il.lusió i espero trobar el tema més adient per celebrar-ho!!!

8 comentaris:

  1. Loreto de Ca Dernera avans coneguda com Lloret do Mar3 de juliol de 2011, 13:00

    Ben Boluda Beli,
    Ara sí que te m'has ficat a la butxaca , i quina raó que tens!! Jo que sempre he estat sensible amb els animalons m'he sentit tocada per aquesta teva entrada. I tant que si!! Aquells vidrots transparents i les gavines ( del Pepe) xocant-hi m'han fet esgarrifar totes les parts del cos. Però encabat pensant-ho bé potser podriem rendabilitzar-ho i fer-ne una, diguem-ne, atracció tourística.
    Primer en feriem un anunci del festival de terror o fantastic o zombie o com coi se'n digui i després podriem aprofitar-ne les restes esclafades demanant a un valent chef sitgetà que alegrement en fes una nova bersió de l'arrós a la Sitgetana, versió au esclafada que acompanyaria de uns ous estrellats estilo Lluç.
    També haig de dir-te que la temporada dels falciots és breu, aviat volaran camí de l'Àfrica i aleshores podrem respirar tranquils.
    Per cert mai no t'has plantejat adoptar una cotorra d'aquelles que han colonitzat les palmeres mes nobles del passeig ? Son verdes (com els ecologistes), cridaneres (com els indignats ) i encara que nouvingudes sembla que han vingut amb voluntat de quedra-se.
    També podries adoptar alguna de les rates que han abandonat el vaixell municipal, per cert mort de risa i sense assegurança, ancorat al port de l'Aiguadolç, esperant la diada de la Carmeta. Ai Senyor, que poca feina !!
    Podrfies també adoptar alguna de les mascotes felines que volten pel Retiro,. alimentades per ànimes caritatives que els hi posen el pinso dia sí dia també. O un mico, anomenat Lucas, que s'ha instal·lat dalt la palmera de la placeta de la rectoria. En fi m'has emo-sio-nadat. només falta que et facin presidenta de la federació de defensa de les aus secció Sitges-Metropolitana. Baix Llobregat o directora del programa per la protecci´ço de les caderneres secció Les Planes de Santa Barbara i Helena.

    ResponElimina
  2. hola senyor criticat, comentar-li que soc ocellaire, i dir-li que aquests ocells es varen protegir al 2008, sempre havien estat desprotegits i ara s'intenta que ho tornin a estar. Aquests ocells no estan en perill d'extinció ni en descens.
    Els ocellaires capturen en viu un nombre petit d'ocells, i els porten a concursos de cant.
    Si auests ocells no canten prou bé, es tornen a alliberar al medi natural.

    No faci cas al fiscal, son vegenades, la feina del fisal és ficar mes cullarada i criticar sense fundaments, com això de 2000 euros.., si vol li puc regalar algun, com fan els ocellaires

    ResponElimina
  3. i una cosa molt important, els ocellaires estimem molt la natura i el medi natural i estem en contra de les fumigacions,pesticides, tala d'arbres en època de cria, etc,etc.

    ResponElimina
  4. Que una cadernera vale 3000€?de donde se ha sacado esa burrada?hablar por hablar!!!
    Entonces yo que tengo 20 en mi casa,se supone que tengo 60.000€,no?adios a mi crisis!!!!
    señores antes de escribir tonterias,no estaria de mas informarse y a quien escribe con el pseudonimo de criticart,decirle que yo encantado de regalarle una de mis caderneras de 3000€ para sus hijos

    ResponElimina
  5. Catalunya i la societat s'està convertit en una mentida, un conjunt de persones que només viuen i vetllen pels seus interessos. Els fiscals, adulterats per les entitats radicals, cauen a les seves mans, i malmeten lo que ha set cultura catalana desde fa mes de 150 anys. S'ha de lliutar contre la venta il·legal, però no ficar al sac a tots els ocellaires. Quan només hi ha mentides i fets incongruents, només et venen ganes d'enviar tota aquesta farsa a la basura. Soc català, però amb aquestes accions (ficalia, ecologistes radicals, federació catalana de caça, etc), no em venen ganes de viure aquí. Estimem la natura, els ocells i no els hi volem cap mal. Suposo que deuen voler que anema veure alcohol, i que estem tot el cap de setmana al sofà (gent jove), aquí es on anirà a parar al final aquesta injusta societat. Visca els ocellaires, les perones amants de la natura, catalunya i la cultura catalana.
    P.D: Si ho vol, també li puc regalar jo la cadernera, després de l'època de cria engegaré tots els ocells que no em van bé per concurs, et cantarà molt igualment.

    ResponElimina
  6. Amics ocellaires!!! moltíssimes gràcies pels vostres comentaris. Tant al primer comentarista anònim així com al Cesc, gràcies per l'oferiment!!! no us dic que no a tenir una cadernera. A mi em feien molt feliç!! També us agraeixo a tots les explicacions sobre la situació que esteu vivint i que descriviu amb tant d’entusiasme!! és una vergonya el està passant a Catalunya, permetent que gent de fora faci i desfaci com els hi vagi bé (entenent això darrer com es prefereixi) amb la nostra cultura, tradicions, patrimoni, art... en definitiva, amb el nostre país! Pel que fa al comentarista anònim segon, dir-li que pel que m'escriu no ha entès res del que jo volia explicar i comparar amb el meu escrit. En cap moment volia fer demagògia sobre la cria d'ocells, i tampoc em vaig creure el preu d'una cadernera... el que volia era fer veure i declarar el meu estupor, quan vaig llegir que el mateix fiscal que fa uns mesos va arxivar el cas sobre la possible il•legalitat de les obres que s’estan realitzant als museus de Sitges, donant unes excuses increïbles per unes persones que portem lluitant en aquest tema durant més d’un any, sigui el mateix que fa unes setmanes decideixi si uns ocells s'han de protegir o no!!! això sí, ell dicta sentencies però segur que els ocells no li agraden, i que tant li fa si Sitges perd part important del seu patrimoni!!
    Aquesta era la veritable raó del meu escrit, i per cert, jo intento no escriure burrades, el que vaig posar aquí sortia publicat a tots els diaris catalans... i de pseudònim res de res, sempre he donat el nom i el cognom, només cal llegir una mica més del blog!! De nou, moltes gràcies a tots, i guardeu-me una cadernera!!!!

    ResponElimina
  7. hol,a si vos deixem teu correu i et regalu una cadernera.

    ResponElimina
  8. Anònim, de veritat!!!!??? doncs jo et deixo el mail, a tu i a tots els que em volgueu enviar qualsevol missatge, criticartt@hotmail.com.
    Moltes gràcies!!!! ah, i el nom ja el tinc!!!

    ResponElimina