6 juny 2011

ON ESTÀ LA COMISSIÓ DE CULTURA I PATRIMONI DELS INDIGNATS?

Després d’un cap de setmana dedicat gairebé en exclusiva a la lluita  per la conservació del patrimoni arquitectònic de Sitges, aquest matí m’he acostat al centre de Barcelona per  acabar de tancar alguns temes relacionats amb les accions de la Plataforma SOS Sitges. Un cop a la Plaça Catalunya, i amb la càmera de fotos a la mà, he decidit endinsar-me en l’acampada dels Indignats que ocupen aquest espai públic des del 15 de Maig. Fins a dia d’avui i per no parlar d’oïdes, no he fet cap referència a aquest acte reivindicatiu. En alguns moments m'he sentit culpable del meu "passotisme"; al principi defensava aquesa acció popular, m'irava per defensar el moviment....Però després de la meva visita a l’acampada, ara ja puc donar la meva opinió: estic indignada amb aquests que s’anomenen indignats!!!! Ja se que molts em poden titllar d'insolidaria, de passiva o de conservadora, però el que he vist avui no m’ha agradat gens, m’ha dolgut i m’ha fet dubtar sobre la veritable realitat d’aquestes acampades!!

Només arribar a la plaça ja m’ha cridat l'atenció l’estat en el que es troben gairebé tots els elements patrimonials que durant anys han embellit aquest espai. Primer et topes amb La Deessa de Josep Clarà, magnífica escultura de marbre que llueix una insultant pintada amb el símbol anarquista a l’esquena. Indignant!!! Just al seu davant, el monument a Macià realitzat per Subirachs no està molt millor. 




Davant d’aquest espectacle m’he indignat tant que he decidit demanar per la comissió de Cultura (de patrimoni ja ho trobava demanar massa) i saber la seva opinió sobre la destrossa patrimonial i artística que s’està permetent en aquesta plaça.  Ha estat difícil trobar a qui fer aquesta pregunta. A les 10 del matí la plaça es començava a despertar, l’olor a lleixiu era molt forta, i uns quants es posaven a fregar el terra de la plaça amb aigua de color dubtós... Per cert, alguns d’aquests acampats baixaven literalment dels arbres on han construït cabanes, i han omplert el “cel” de la plaça en una teranyina gegant...una imatge brutal que poc serveix per donar credibilitat a les seves reivindicacions! 
Finalment he trobat una noia molt amable que parlava amb el venedor de menjar per als coloms que durant anys ha tingut el negoci en aquest plaça. Davant de les queixes d’aquest ciutadà, l’acampada li deia que aquesta baixada de feina s’ho prengués com unes vacances, i que aviat tornaria a la normalitat. Trobo que aquest senyor reacciona amb molta sang freda i ironia a aquestes “paraules d’ànim”. Quan li he preguntat a la noia amable i “graciosilla” pel la ubicació de la comissió de cultura o patrimoni de l’acampada, s’ha quedat parada davant de la meva demanda i ha dit a un altra acampat: “tiene razón, no tenemos ni casita de Cultura”. Mentre rebia aquesta resposta els meus ulls es desviaven cap a una pancarta que hi havia just darrera d’aquesta parella: 

 “LA CULTURA ES FUNDAMENTAL POR QUE EN FUNCIÓN DE QUIEN LA DOMINE ES COMO HACEMOS Y PENSAMOS”


O potser no m’he dirigit als acampats més ben informats, o veritablement en aquesta acampada  ni fan ni pensen!!! Espero que si algú té coneixement sobre l’existència de comissions i assemblees on es parli de la necessitat de lluitar per la nostra cultura i pel nostre patrimoni, que m’ho digui, que tinc molts temes per aportar. 





Davant d’aquest panorama dantesc he decidit fotografiar l’estat deplorable en que es troben TOTES les escultures que envolten la Plaça Catalunya. Tant que reivindiquen que es gasten diners en coses inútils, han pensat els indignants el que costarà la restauració de totes aquestes obres d’art?

Ara ja no parlo pel que he vista a la televisió, el que he llegit als diaris o he sentit dir... ara ja parlo pel que he vist i escoltat jo....i encara tinc més clar que lluitar pel que nosaltres considerem just i necessari va molt més lluny de destrossar tot el que ens envolta, construir suposades cases sostenibles als arbres, dormir dins de tendes  i fer assemblees asseguts a terra.... i només puc dir que estic indignada amb els indignats i que el que ara toca és aixecar-nos i moure’ns  per aconseguir un futur millor i digne per a tots!!!

44 comentaris:

  1. Penja l'article sencer a feisbuc peruqè val la pena que es coneixi. Això no ho passen per tv3.

    ResponElimina
  2. Beli, et felicito, tant per l’article com per la teva valentia.

    ResponElimina
  3. Jo hi vaig passar uns dies desprès del desallotjament i ja vaig veure que s'havia degradat molt. Crec que el moviment (amb el que hi vaig estar d'acord d'entrada) no va saber trobar una via de continuïtat i ara no es més que un refugi amb ínfules revolucionàries. I creu-me que em dol parlar així. Però tens raó, la gent que ha quedat "okupant" la plaça crec que l'unic que vol és continuar la festa, demostrant-nos palpablement el que opinen de la seva/nostra cultura.

    ResponElimina
  4. Ja ho he comentat pel meu facebook però ho dic per aquí:

    Beli, m'ha semblant un article interessantíssim i realista.

    Jo em considero indignant, estic a favor del moviment inicial, però no de l'actual acampada on només hi ha Punky's que no respecten l'entorn (ni escultures ni jardins). Si demanem respecte per a nosaltres, hauríem de predicar amb l'exemple no?

    Hem de tenir clar que els moviment d'indignats hi ha gent que ho fa des de fa anys, mitjançant ateneus, casals populars o partits polítics com la CUP. Indignem-nos SI! però amb respecte a l'entorn, a la natura, a la llengua, i la cultura i al país!

    ResponElimina
  5. diumenge m'hi vaig acostar amb una amiga, i realment s'ha degradat de tal manera que perd tota credibilitat i tota la força inicial.està plena de "perro flautas" com entre ells mateixos s'anomenen, bruts, fumant porros, tirats per terre... gent que li és igual la crisi, ja eren així abans, són antisistema, perquè són incapaços de viure en aquesta societat... per a mi no són un mirall en el que reflectir-m'hi, perquè tinc un fill, i necessito treballar, i per tant empassar-me moltes coses, que d'altra banda garanteixen una convivència digna... hi ha moltes coses que no m'agraden però no ho arregla fer pintades, ni buscar sempre la culpa de tots els meus problemes en els altres... tot plegat una llàstima, perquè per una vegada que es fa una moguda que ha tingut ressò i que semblava seriosa ha acabat sent una oportunitat perquè els okupes tinguin un altre lloc per okupar...

    ResponElimina
  6. És una llàstima com ha quedat. Si quan hi vaig anar hagués vist el que has fotografiat no sé per què però em sembla que reaccionaria igual. On és la comissió de Cultura?

    Potser els tens a Sitges renovant el Museu... si és que amb uns i els altres anem apanyats!

    ResponElimina
  7. Em trec el barret. Gràcies per desemascarar un xic més aquesta patuleia. Jo porto uns quants posts fent-ho també...

    ResponElimina
  8. L'altre dia vaig passar-hi i em va semblar una vergonya com està tot... Diuen que el 15 volen aturar el Parlament. Tenint en compte que al costat hi ha el Parc de la Ciutadella... em fa por com el poden deixar aquests brètols...

    ResponElimina
  9. I que me'n dieu dels coloms que vivien a la plaça?

    Tenien un lloc on estar, els alimentaven, es podien relacionar i ara per culpa d'aquests bretols els coloms s'han quedat sense lloc on estar...

    Quina patuleia!

    ResponElimina
  10. És lamentable, la veritat.
    Però està clar que la culpa també és nostra. I em refereixo als que estem indignats i no acampem ni passem per Pl. Cat. des de fa uns dies.
    Si estiguessim allà dia rere dia, com veritables indignats, com els grecs, aquestes coses no les permetriem, perquè els veritables indigats i fotuts pel sistema no ens veiem representats per la gent que està acampada actualment i fa coses com aquestes. El 15M s'ha parat perquè volem les coses i les volem ja. I això no passa mai. És culpa nostra, per la nostra falta de constància. Ens hem distret, ens han distret. Per sort, l'acampada, que ja no ens representa, marxarà. Però serem capaços de tornar a dir no? O només diran no aquests que no ens representen?

    Aquesta és la meva pregunta.

    ResponElimina
  11. Tela marinera... ara, no m'extranya sobretot després de veure quines demandes tenen sobre cultura http://soymenos.wordpress.com/2011/06/03/esborrany-de-demandes-a-les-administracions-culturals-sub-comissio-de-cultura-acampadabcn/

    ResponElimina
  12. Només puc dir que les persones que veuen l'art i la cultura com una imposició és que tenen molt poca cultura. A les acampades haig de dir que pocs passen d’un nivell de coneixements de 1 d’ESO i el pitjor és que, en alguns casos, t’adones que la lluita d'algunes persones, el seu missatge (com el que s'intueix de la noia "simpàtica"), és contra la seva pròpia estupidesa per que hi ha massa gent (tot i que són una minoria) que se sent intimidada pels coneixements. Necessitem els intel•lectuals, l’art i la cultura més que mai en una revolta que és bàsicament global i basada en les imatges.

    ResponElimina
  13. Doncs que vols que et digui, el debat social i el questionament del sistema que estan aconseguint els acampats arran del 15M em mereix tot el meu respecte i admiració. Ho sento molt però per mi les estàtues poden quedar-se tal qual estan. M'agraden molt més així!

    ResponElimina
  14. Calla que ara no aparegui el típic il·luminat anti-sistema que creu entendre a Banksy, espereu-lo que aviat apareixerà i usarà l'art de Banksy per defensar el vandalisme.

    ResponElimina
  15. Amb el 15M,ok. Feia bona flaira... Però ja fa uns dies que a Pl. Catalunya, nomes hi ha metralla,okupes,perroflautes,vividors del cuento i del aire...gent qie viu de subvencions. Fotem puta pena!
    Molt bona entrada i fotos, deixem clar la xusmada que habita per alla... Treballeu una mica collons...aneu a collir fruita ni que sigui... Ah no, que em canso..

    ResponElimina
  16. No puc estar més d'acord amb vosaltres. Fa dies que, a part d'estar indignada amb la situació política i econòmica que estem vivint, també ho estic amb l'acampada! Una cosa és anar a "ocupar" una plaça temporalment, per tal de fer visible el malestar i les nostres reivindicacions, i l'altra és anar a destrossar-la. A més, tal i com li deia ahir a la meva parella, el tema de l'assemblea ha perdut tota la força, ja que estan fent servir les votacions per imposar les decisions que es prenen a la resta "d'indignats", sense tenir en compte que només vota una petita part de totes les persones que formem part d'aquest moviment i que, per tant, no es gens representativa.
    Què voleu que us digui, fa unes setmanes em sentia orgullosa de l'acampada, ara estic avergonyida i decebuda...

    ResponElimina
  17. Moltes gràcies per fer pública aquesta realitat. Personalment no tenia ni idea de com havia degenerat tot això. Que se'n vagin a pintar a casa seva si els plau, però que no toquinun a cosa que és de tots i no tenen permis ni d'ells ni de ningú per a fer-la malvé. No és mereixen estar a la plaça. (Parlo, és clar, dels qui es dediquen a gorronejar i fer el dropo quan s'estan reclamant els nostres drets)

    ResponElimina
  18. jo fa vint 30 anys que estic indignat i no em cal anar a pixar a plaça Catalunya.

    ResponElimina
  19. La verdad es que tampoco me gusta ver cómo destrozan las esculturas, en absoluto, pero no creo que eso sea representativo del movimiento del 15M. Gente hay para todo, soy consciente, pero hay mucha más gente que no va de paseo con su perro a la plaza, que no está fumando porros o bebiendo y que no ha destrozado el mobiliario. La mayoría estamos colaborando, cada uno a su manera y en la medida de lo posible, para poder disfrutar de una democracia real. El movimiento no está muerto, está en proceso de exploración, de concertación y de renovación. No está perdiendo fuelle, está repostando energía para seguir adelante con más fuerza. Hay que criticar lo que está mal, pero también reconocer las muchas cosas que se hacen bien.

    ResponElimina
  20. Fins avui he lluitat envers l'opinió de certs sectors per protegir, de manera individual, el moviment dels acampats, però avui mateix ja no puc fer res més que demanar que l'acampadabcn s'acabi quant abans millor.
    Les assemblees són una festa on sembla que qui la diu més grossa és el que obté més aplaudiments silenciosos. Hi ha moltes coses en aquest món que no m'agraden, ni a mi ni als acampats, però fer ballar la perdiu proposant temes que no tenen cabuda en aquesta mobilització, no fan altra cosa que desprestigiar el moviment i destruir el que s'havia guanyat: la unitat activa del poble. Si comencem a debatre temes com el dret de l'autodeterminació, els moviments repartits arreu del món deixaran de tenir la forta connexió de la que gaudien fa una setmana.
    I això de repetir les votacions? Com es menja?

    ResponElimina
  21. Tens absolutament tota la raó...salut

    ResponElimina
  22. Jo sóc un indignat, aquestes "bretolades" no ens representen a tots, així que s'ha de vigilar el que es diu.

    ResponElimina
  23. Entenc el teu punt de vista i el comparteixo en part. Com jo ho veig és un aspecte de quelcom polièdric, altres cares d'aquesta peça geomètrica son que per fi hi ha un moviment que pretén canviar les coses, un moviment molt obert i plural, jo hi he estat (no sóc cap perroflauta, sóc advocat i vag cap a la cinquentena) i he viscut moments molt enriquidors, creatius i engrescadors. He trobat molta gent de perfils similars als meus i ens hem entès malgrat les diferències prou bé amb tothom i crec que això ha estat una llavor que potser por germinar. Suposo que tampoc m'agrada el que han fet amb les estàtues però potser les fa més vives, al cap i a la fi les estàtues sempre tenen un paper viu en els processos de canvi

    ResponElimina
  24. No hem de permetre que uns quants brètols desprestigiïn hi ensorrin tota la iniciativa que s'ha aconseguit per canviar el sistema. Hauriem de agafar tot el que ens uneix i mantenir un acord de mínims on tots estiguem d'acord i portar-lo al parlament o on faci falta. per començar aquest document podria valer:
    http://materialsdifusio.files.wordpress.com/2011/05/documento-de-minimos.pdf

    ResponElimina
  25. Estic flipant molt molt amb els vostres arguments...de veritat, jo treballo, estudio i la resta de temps estic a plaça catalunya, que la gent de plaça te un nivell de primer d'eso? estic flipant. Que fàcil es criticar ehh? Perque no aneu vosaltres a plaça catalunya i treballeu per cambiar les coses que no us agrada, és més fàcil quedarse a casa criticant al govern, criticant les propostes i criticant-ho tot. No teniu ni idea de com està treballant aquest moviment. Em sembla perfecte que esteu en contre del moviment, pero deixeu de parlar sense saver i de fer crítiques infundades. Cert que hi han coses que no m'agraden de com s'estan fent les coses pero treballo per cambiarles, no em quedo a casa criticant criticant i criticant, es fàcil escriure un blog a que si? i criticar molt mès

    ResponElimina
  26. Estic d'acord que potser els pocs que queden a la plaça deuen ser gent d'aquest perfil entre d'altres! però perquè els heu de menysprear, sóm tots persones i no crec que haguem de ficar-nos amb com són els altres, sinó veure lo positiu de les coses i intentar seguir amb la lluita de totes les maneres possibles enlloc de criticar els teus iguals!!
    Totes estem dins d'aquesta complicada situació,i sino hi ha unitat siguem com siguem d'aparença no arribarem mai a canviar res!! Perquè per ficar-nos els uns amb els altres enlloc de unir-se i solucionar els problemes ja tenim els politics!! i no hem dit que no voliem ser com ells!!!???!!!???

    ResponElimina
  27. Em va passar igual que tú quan vaig passar per allà dissabte. No tot s'hi val i el que han fet alguna gent allà crec que no és correcte i que desprestigia la lluita. Cases als arbres, clavar les tendes al terra (almenys a la meva ciutat) no és una cosa que trobi correcta i que justifiqui la lluita. D'altra banda, vam anar a l'assemblea i em va semblar poc democràtica a més. Quan algú deia alguna cosa de la que no estava dacord la majoria el xiulaven... em va decepcionar moltíssim, jo pensava que estavem donant exemple (i segurament els primers dies va ser així)i m'ha decebut molt el que he trobat.

    ResponElimina
  28. És una mica demagògic això no?

    vols dir que era millor no fer-ho per conservar les estàtues de la plaça ?
    Ho dic des de el mal que m'ha fet veure la dona de la font del Clarà pintada amb esprai ocupa...
    Però no s'ha fet res que la contaminació no hagi empitjorat abans i ningú semblava esgarrifar-se.

    ResponElimina
  29. La propera revolució haurà de tindre reservat el dret d'amissió. O, com a mínim, el dret d'expulsió.
    Sé que els primers indignats, a Madrid, no eren pas uns punkarres peusnegres. Però l'èxit els ha superat i es troben amb això.

    Indignant? Sí, però sobretot trist: els que volien millorar les coses (tampoc reclamaven un canvi radical) s'han vist superat pels que es limiten a emmerdar les coses.

    ResponElimina
  30. M'ha encantat el teu escrit. Jo em considero "indignada amb els indignats" perquè, tot i que crec en les idees que defensen 'a grandes rasgos', trobo que les formes no son les adequades i que no arriben enlloc. Perquè estar-s'hi a la plaça fent brutícia i molèsties durant 3 setmanes quan podrien estar mobilitzant-se d'altres maneres, menys molestes pels ciutadans (que no en tenim culpa de res, no?) i més útils pel moviment?

    El teu escrit no ha fet més que convèncer-me de que l'acampada de Pl.. Catalunya no te ni cap ni peus. En faig un RT a Twitter perquè això ho ha de saber més gent i aquest vandalisme s'ha de denunciar!!

    ResponElimina
  31. El problema són els extrems, i d'una indignació que podria haver estat transversal (ideològicament) i interclassista (gent amb "nivell" d'ESO i gent amb nivell de catedràtic) s'ha passat a una pantomima "segrestada" per l'extrema esquerra, que, al cap i a la fi, és tan irracional com l'extrema dreta.

    Pintar una escultura no és un manera de protestar, és una manera de gastar diners públics de manera totalment absurda: la neteja, per molt misèrrim que en sigui el seu cost, de les estàtues es pagaran amb diners públics, els mateixos que fan falta als hospitals i escoles.

    O el moviment s'estructura des d'una neutralitat total, o acabarà sent un reducte de votants de ICV i similars.
    O potser ja va començar com un moviment netament d'esquerres que es feia passar per transversal?

    Canviar un sistema polític, financer i social és una cosa molt seriosa i complicada. Pintar una A anarkista a l'esquena d'una estàtua és una cosa molt infantil i simplista. I, obviament, no va enlloc.

    ResponElimina
  32. Felicidades por el artículo.

    ResponElimina
  33. el art nomes el disfrutan les societats que viuen en el cenit de la opulencia ¡¡ Em temps de crisis provocada per els grans interessos economics, lo primer que tindria que ser retallat seria el teu cap ¡¡ Ojala que disfrutis de un sou minim, em casa de 40 m2, i morinta el carrer per no tindra seguro mèdic. ARTISTA ¡¡¡

    Comparas l'escany economic de un poble per el benefici de uns pocs, amb netejar 4 estatuas¡¡


    Espero que recapicitis perquè ets la representació del ser humà, em els instints mes tristos i bàsics com : avaricia, codicia, egoisme, hipocrasia.....................................

    ResponElimina
  34. El que sap greu de tot plegat és que com en les movilitzacions d'altre indole, si barregen individus que l'unic que els interesa és viura amb l'esquena dreta (que deia el meu pare)i si es pot fer malbe tot el que els envolta, millor ja que la seva "cultura" és l'absoluta anti cultura.Anar contra qualsevol cosa que no éstigui al sistema, no és cultura, serà el que es vulgui, però no és cultura.
    Un altre cosa: algú pot esplicar que és la "democracia real". Com a petita frase esta bé, però a que es fa referència en concret?.
    Escric com a anònim per que no fos cas que encara i haguesin represalies dels que si perden una votació democratica la volen repetir per no estar-hi d'acord, visca la democracia real !!.

    ResponElimina
  35. Al meu país hi ha una dita que va de puta mare amb el teu article, en diu "el país s'està morint, la vella es pentina".

    Jo trobo bastant símbolic això de les cases als arbres com a protesta a un país on les immobiliaries han arruïnat a tanta gent crèdul. Que va ser la seva bestiesa que els va portar a la ruïna? Segurament. Però no deixen de ser part del teu poble. Si tinguessis el mínim de sentit comú deixaries de banda el teu super-orgull mediterrani per una estona i intentaries fer alguna cosa.

    ResponElimina
  36. Opinar està bé, però no ens deixem el respecte guardat en un calaix. Generalitzar, parlar de coses que no sabem, criticar als altres sense saber totes les parts d'una mateixa realitat no està tant bé. Si no sabem que tots plegats som part d'una mateixa cosa i ens limitem a penjar etiquetes plenes d'estereotips i prejudicis a tots els "perroflautes" "okupes" "xusma" i"punkarres" que ens trobem pel cami poca cosa cambiarem.... i poca cosa aprendrem del que ens poden oferir els altres.

    ResponElimina
  37. I els coloms que? eh? és que ja ningú pensa en els coloms? Jo també estic indignat amb els indignats de Plaça Catalunya, és més, faré un article en contra el desnonament dels pobres coloms, perquè és injust el que els hi fan, els pobres no poden estar a "casa seva"... NO ALS ACAMPATS, SI ALS POBRETS COLOMS

    ...

    On estaves tu a l'hora de crear la comissió que tant t'interessa? Suposo que és molt fàcil passar un dia per Barcelona amb la càmera i criticar com la que més... (no m'estranya que tu mateixa t'anticipis a les acusacions de passota)I si d'entrada no t'agrada l’essència de tot el que està passant critica les coses pel seu nom.

    ResponElimina
  38. Els "indignats" estàn força empipats amb aquestes fotografies.... l'estrany es que no enteguin que pot haver un altre grup d'indignats, la indignació dels quals sigui a causa del seu incívic comportament, un incivisme que queda palesat en els documents fotogràfics mostrats al bloc.

    ResponElimina
  39. Em sembla molt bé això que denuncies al teu blog i está amb desacord amb aquesta manca de sensibilitat e incivisme cap a l'art per part d'alguns acampats, però em sembla que no pots pluralitzar per a tots, es a dir la gran majoria estan indignats també am tot aixó.

    Has de pensar que sempre hi han grups de gent amb ganes de fotra merdé, però que no paguin justos per pecadors. També es cert que l'acampada está perdent la seva esencia inicial i s'está convertint amb una mena de campament hippie /ocupa. Crec que es hora de marxar i fer altres accions més positives.

    ResponElimina
  40. Crec que estàs generalitzant, amb un to dramàtic inoportú. És cert que hi ha gent que no fot res de bò a l'acampada, i és veritat que es donen fets puntuals inadequats. Però estàs donant massa importància a coses que no en tenen tanta, de manera no constructiva.

    Ja que vec que t'interessa l'art, et diré que m'he passat tot aquest matí a plaça catalunya grabant un vídeo, i he estat amb gent interessant. En concret m'ha marcat parlar amb una dona gran, catedràtica en dibuix, que va exercir de professora durant 40 anys a Belles Arts. M'hauria agradat que ella llegís el que has escrit i que et donés la seva opinió, perquè se'n treurien coses positives. Bé el cas és que he trobat exemplar l'actitud de la dona, per la seva voluntat de canvi, de diàleg, de trobar solucions a través d'aquest moviment. Per una banda, segur que criticaria algunes de les coses que tant tu com jo critiquem, però ho faria de manera constructiva, sense voler llançar per terra el mèrit de les acampades i tot el que s'hi està fent. Perquè al marge de les incoherències d'ideologia, el "perroflautisme", les pintades a les escultures, i el color de l'aigua amb el que freguen...allí s'està fent història. hi estan passant coses importants. i tots els comentaris que,com el teu, prenen aquest caire destructiu, no aporten res de bò al moviment. i aquest moviment és necessari. intenta construir-lo i no destruir-lo.


    Accepto que tinguis mitificades aquestes escultures; jo en part també les hi tinc perquè tenen un valor artístic, tècnic i històric enorme. Però l'art no només són nus de bronze o marbre sobre pedestal.


    gameover_forever@hotmail.com

    ResponElimina
  41. Moltes gràcies pels vostres missatges. Amb aquesta entrada intento donar-vos resposta!!!
    http://criticartt.blogspot.com/2011/06/sha-dacampar-per-ser-un-indignat.html

    ResponElimina
  42. gameover, només t'has de desplaçar uns metres per veure que l'acampada de la Plaça de Catalunya està tan allunyada de la societat, que la ciutat ha decidit ignorar-los. No has de caminar molt: fora de l'interior de la plaça, la ciutat continua la seva vida donant l'esquena als quatre gats que van a la plaça a fer el seu espectacle.

    ResponElimina
  43. Una vergonya. Tot això s'ha d'acabar. Jo estava Indignada i segueixo indignada per tot el que estan fent tots aquests "llibertaris" de pacotilla. Ara s'indignen? Doncs jo fa uns quants anys que estic indignada. Aquest és el país de la xocolata del lloru. Tota aquesta moguda està atentant contra la llibertat de les altres persones.

    ResponElimina