16 set. 2010

I PER QUÈ NO ELS HI TORNEN L'ORIGINAL?

El president de la Diputació lliura una escena de l'Ascensió del retaule de Santa Maria d'Arties

El president de la Diputació de Barcelona, Antoni Fogué, lliura demà al Síndic d'Aran, Francés Boya, una reproducció exacta d'una peça del retaule de Santa Maria d'Arties, que es troba al Museu de Maricel de Sitges, per tal de restituir-la al conjunt. 

Així, Antoni Fogué i Francesc Boya visitaran, demà divendres a les 18.45 hores, les obres de restauració i excavació arqueològica que s'estan realitzant a l'Església de Santa Maria d'Arties. Posteriorment, cap a les 19.30 hores, es traslladaran fins el Consell General d'Aran, on es farà l'acte de lliurament d'aquesta peça del retaule que representa l'Ascensió de Crist.


Avui he llegit aquesta notícia i durant uns moment he pensat que per fi es feien les coses bé, i que Sitges retornava a Arties la taula que falta a l'esglèsia de Sant Maria per completar el seu bell retaule gòtic, peça importantíssima i de la que ja en vaig parlar aquí fa un temps.
Però no, el que els hi donen és una reproducció, exacta o no, de l'escena de l'Ascensió. Crec que ara que el museu Maricel, on normalment s'exposa aquesta peça, està en obres i buit, la solució hauria estat cedir la taula a Arties, ja que la solució no es canviar la fotocòpia en blanc i negre que fins avui completava el puzzle, per una fotocòpia en color.....

No cal dir res més, ja ho vaig fer el 3 de març de 2010 i segueixo pensant igual:

Actualment no se com està el tema de la taula d’Arties, i no puc dir que no m’interessa ja que mentiria, però la veritat és que aquest article és fruit de la casualitat. Fa molts anys que passo alguns dies a la Vall d'Aran, i les seves esglésies sempre m'han cridat l'atenció, així com els treballs de restauració d'alguns interiors, realitzats per unes bones amigues meves.

La necessitat de retornar la taula al seu espai original, és una tema que han de solucionar les dues bandes interessades. Evidentment jo estaria encantada amb el retorn de la peça a l’espai que li correspon dins del magnífic retaule de Santa Maria d’Arties i que ara ocupa una fotografia de l’obra d’art, però aquesta guerra li toca a un altre.... jo ja en tinc prou amb la nostra

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada